Az aktív tapasztalatszerzésre alapul az egyik leghatékonyabb, ciklikus folyamatban zajló felnőttkori tanulási módszer. Először megteremtjük a témának megfelelő tapasztalatszerzés lehetőségét és a résztvevők aktivitás közben élményeket szereznek. Közvetlenül ezután egy erre alkalmas csoporthelyzetben az átélt élmények tudatosításával foglalkozunk, majd az egyénenként érvényes tanulságok megfogalmazása következik. A tanulságok alapján, az aktuálisan átélt eseményektől elvonatkoztatott, általános érvényű, az alaptémára is alkalmazható elméleti feltevéseket teszünk. Ezeket az elméleti feltevéseket a gyakorlatban is alkalmazzuk, amely egy következő tapasztalatszerző ciklust indíthat el. (Kolb & Fry)
A tapasztalati tanulás mechanizmusának köszönhetően a részvevők a tréningek témájának megfelelő „éles helyzetekben” saját élményekkel gazdagodnak. Így a munkatársak és a vezetők egy problémamegoldó gondolkodásmódot sajátíthatnak el a mindennapi működésük javítása érdekében. A tárgyi tudás és technikák mellett, maradandó hatású, személyes élményeket szerezhetnek, és önismereti fejlődésen mehetnek keresztül.
Csoportdinamikai eszközökkel irányított fejlesztésekben, tréningeken az alábbi négy vonatkozásban, gyakorlati módon alkalmazom a csoportdinamika elméleteit.