A készségfejlesztés kifejezés szó szerinti értelmezése megtévesztő lehet. Hiszen nem a tréner fejleszt, a résztvevők csak is önmaguk képesek a saját készségeiket fejleszteni. A tréning valójában arra való, hogy ehhez a tudatos törekvéshez biztosítsa a megfelelő feltételeket és környezetet.
Ahhoz, hogy a résztvevők minél nagyobb arányban legyenek képesek fejlődni, változni, tanulni elengedhetetlen feltétel, hogy a tréning olyan témákat dolgozzon fel, amelyek az egyének számára valóban fontosak, felismert problémákat jelentenek, és amelyek megoldása motiválja őket.
Akik még nem állnak készen a változásra, vagy nem született meg bennük az elhatározás a fejlesztendő készségeikkel, megoldandó problémáikkal való szembenézésre, egy rutinos, képzett tréner által vezetett program azoknak a résztvevőknek is izgalmas élményeket nyújthat. Azonban az ő esetükben a színvonalas szállodai környezet, a csoporthelyzetből fakadó hatások és az érdekesnek tűnő új ismeretek által generált pozitív élmények drámai sebességgel múlnak el. Ezzel ellentétben, amikor a fejlesztésben olyan munkatársak vesznek részt, akik szükségét érzik a fejlődésnek, képesek szembenézni a megoldandó problémáikkal és ezért személyes felelősséget is vállalnak, akkor a költséges extra szolgáltatások nélkül is számíthatunk a tréning maradandó pozitív hatására.
A szokásosnál hatékonyabb megoldások figyelembe veszik a felnőttkori fejlődés, változás, tanulás esetében kikerülhetetlen két tényezőt: az egyének személyiségbeli sajátosságait és az időt. Kétségtelenül összetettebbé válik ettől a feladat, de ha következetesen végigvisszük a folyamatot, az eredmény nem marad el.
Eredményeségről | Témaválasztásról | Résztvevőkről | |
Tréningezésről | Felelősségről | Coachingról | |
Vezetésről | Tanácsadóról | Önismeretről |