Az eredményességről

A jól előkészített szervezeti beavatkozások esetén a megbízónak tiszta képe van arról, hogy mikorra és milyen eredményekre számíthat, és a tanácsadóval megállapodás születik arról is, hogyan ellenőrizhető ezeknek a megvalósulása.

Akár számszerűsített, vagy szubjektív szempontok alapján történik az eredményfelmérés, akkor tekintem lezártnak az együttműködést, amikor kiértékeltük a folyamatot és összevetettük a kiindulási elvárásokat mindazzal, ami végül megvalósult. 

A tréningek, workshopok után a szokásos résztvevői értékelések a legtöbb esetben sikeresnek ítélik meg a programokat. Ez nem meglepő, hiszen a mindennapi munkatevékenységekből való kiszakadás, a pozitív légkör, a kellemes helyszín, az új tapasztalatok élménye összességében erős és kedvező hatású lehet. A keretek, a teljesített feladatok megadhatják a résztvevőknek a befejezettség a jóleső érzését. A látványos rész általában ilyenkor tényleg lezárul, de a munka még egyáltalán nincs befejezve, mivel az érdemi változásokhoz a gondosan felépített és kivitelezett követési folyamaton keresztül vezet az út.

A hosszú távú és tervezhető eredményesség megbízó és a tanácsadó közötti értékrendbeli illeszkedésen is múlik. Ezért foglalom össze a következő pontokban a fejlesztések sikerességét befolyásoló fontos területekre vonatkozó szemléletemet.

 

Scroll to Top